29 października 2021

Gmina Zadzim informuje o możliwości składania wniosków na bezpłatny sprzęt komputerowy dla dzieci z rodzin byłych pracowników PGR.  Z programu będą mogły skorzystać dzieci, wnuki i prawnuki byłych pracowników PPGR. 

W ramach projektu może zostać sfinansowany zakup nowych komputerów stacjonarnych, laptopów o wartości do 3,5 tys. zł lub tabletów o wartości 1,5 tys. zł wraz z oprogramowaniem do nauki zdalnej oraz dostęp do Internetu.

Sprzęt komputerowy zostanie zakupiony w ramach ogłoszonego przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa naboru wniosków w ramach projektu finansowanego ze środków Unii Europejskiej „Granty PPGR”. O środki z projektu wnioskują Gminy na podstawie złożonych wniosków (oświadczeń) przez mieszkańców.

Więcej informacji na stronie: https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr

Wsparcie skierowane jest do uczniów szkół podstawowych i średnich, którzy łącznie spełnią poniższe warunki udziału w programie:

dziecko/uczeń pełnoletni zamieszkuje miejscowość, w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej,

dziecko/uczeń pełnoletni jest członkiem rodziny (krewnym w linii prostej - dotyczy rodziców, dziadków, pradziadków/ opiekunów prawnych) osoby, która to pracowała niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwała w miejscowości wskazanej w liście dokumentacji konkursowej,

dziecko/uczeń pełnoletni nie otrzymał na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), komputera stacjonarnego lub przenośnego będącego laptopem zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.

Warunkiem zakwalifikowania do udziału w projekcie jest m.in. złożenie wniosków (oświadczeń) przez rodziców uczniów (opiekunów prawnych) lub pełnoletnich uczniów szkół średnich, zamieszkałych w miejscowościach, w których funkcjonował zlikwidowany obecnie PGR, oraz których krewni w linii prostej (tj. rodzice, dziadkowie, pradziadkowie/opiekun prawny) pracowali w zlikwidowanym PGR.

Zapraszamy chętnych uprawnionych Mieszkańców do składania stosownych oświadczeń:

Załącznik 7 (wypełnia rodzic / opiekun prawny w przypadku osoby niepełnoletniej);

Załącznik 8 (wypełnia pełnoletni uczeń);

Oświadczenie o wyborze sprzętu i możliwości zapewnienia usługi dostępu do internetu.

Dokumenty należy dostarczyć do Urzędu Gminy w Zadzimiu w terminie do dnia
4 listopada 2021 r. tj. środa do godz. 15.00. 

W razie pytań proszę o kontakt z Urzędem Gminy w Zadzimiu: tel. 43 678 61 60.